Hasta Hakları Kurul Kararları
1-Karar Tarih ve No:28.11.2014--
01
Tesis: YOZGAT ADSM
Başvuru Tarihi:17/11/2014
Başvuru Konusu: Hastanın randevusuna geç kalmasına rağmen
muayene olmak istemesi, sonucu, hekimi ile yaşanan tartışmadır.
Karar Özeti : Hasta Hakları yönetmeliğinin Hastanın uyması
gereken Kurallar Başlığında 42/A Maddesinin
ç bendine ( 'Randevu
tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir) uymadığı
kanaatiyle Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
2- Karar Tarih ve No:28/11/2014–02
Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma
Merkezi
Başvuru Tarihi:25.11.2014
Başvuru Konusu: Sırasının dr.tarfından ihlal
edildiğini iddia eden hastaya doktorun randevusu olduğunu izah etmesiyle
yaşananlar.
Karar Özeti: Hasta Hakları yönetmeliği kapsamında yapılan
incelemelerde Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
3- Karar Tarih ve
No:28/11/2014-03
Sağlık Tesisi:Çekerek Devlet Hastanesi
Başvuru Tarihi : 06/11/2014
Başvuru Konusu:
Muayene olmak için müracaat eden hastanın doktor tarafında bekletildiğini iddia
etmesi
Karar Özeti: Hasta Hakları yönetmeliği kapsamında
yapılan incelemelerde Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oyçokluğu
ile karar vermiştir.
4- Karar Tarih ve
No:28/11/2014-04
Sağlık Tesisi:Yozgat devlet Hastanesi
Başvuru Tarihi : 06/11/2014
Başvuru Konusu: Baş vuru yapan hasta
yakınının hastası hakkında yeterli bilgi alamadığı iddia ederek şikayette
bulunmuştur.
Karar Özeti: Hastanın ,Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ilkesine uymadığı, Hasta
eşinin vermiş olduğu dilekçeyle herhangi bir şikayetlerinin
olmadığı beyanını değerlendiren Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına
oybirliği ile karar vermiştir
5-Karar Tarih ve
No:28/11/2014-05
Sağlık Tesisi:Sorgun Devlet Hastanesi
Başvuru Tarihi : 12/11/2014
Başvuru
Konusu:
Polikliniklerde sıraya uyulmadığını, sıra dışı hastaların muayene edildiği
iddiasısını içeren başvuru.
Karar Özeti: Hasta Hakları yönetmeliği kapsamında
yapılan incelemelerde Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
6-Karar Tarih ve No:28/11/2014-06
Başvuru Tarihi: 19.11.2014
Başvuru
Konusu: Sağlık çalışanını kendisine saygısızlık yaptığı
iddia edilmektedir.
Karar Özeti: Başvuranın Hasta Hakları
yönetmeliğinin Hastanın uyması gereken Kurallar Başlığında 42/A Maddesinin ç
bendine (Randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir)
uymadığı kanaatiyle Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
7- Karar Tarih ve
No:28/11/2014-07
Sağlık Tesisi: Sorgun Devlet Hastanesi
Başvuru Tarihi: 05.11.2014
Başvuru Konusu: Hasta Tahlil sonuçlarını öğrenmek için
gereksiz bekletildiğini, muayenede mahremiyete özen gösterilmediği bahisle
başvuruda bulunmuştur.
Karar
Özeti: Hasta Hakları yönetmeliği kapsamında yapılan incelemelerde
Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar vermiştir. Hasta
Hakları Yönetmeliğinin 21 maddesi Kapsamında Hasta Mahremiyetine azami gayret
gösterilmesi hususunda Kurulumuz Sağlık Çalışanlarının uyarılmasını önermiştir.
8-Karar Tarih ve
No:24.12.2014--08
Tesis:
YOZGAT ADSM
Başvuru Tarihi: 01.12.2014
Başvuru Konusu: Mesai saatleri içinde görevliyi yerinde
bulamadığı iddia edilen başvuru.
Karar Özeti: Hasta Hakları yönetmeliği kapsamında yapılan
incelemelerde Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
9- Karar Tarih ve
No:24/12/2014–09
Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 02.12.2014
Başvuru Konusu: Polikliniklerde sıraya uyulmadığını, öncelikli
hasta hakkını kullanamadığı iddiasıyla başvuruda bulunmuştur.
Karar Özeti: Hasta Hakları yönetmeliği kapsamında yapılan
incelemelerde Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
10- Karar Tarih ve No:24/12/2014–10
Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 10.12.2014
Başvuru Konusu: Hastanenin işleyiş sistemini şikayet etmiştir.
Karar Özeti: Hasta Hakları Kurulumuz Başvuranın Hasta
Hakları yönetmeliğinin Hastanın uyması gereken Kurallar Başlığında 42/A
Maddesinin ç bendine ('Randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili
yere bildirir) uymadığı kanaatiyle Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına
oybirliği ile karar vermişti
11- Karar Tarih ve No:24/12/2014–11
Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 16.12.2014
Başvuru Konusu: : Polikliniklerde sıraya uyulmadığını,
iddiasıyla başvuruda bulunmuştur.
Karar Özeti: Kurulumuz Hasta Hakları yönetmeliğinin 42/A
Maddesinin ç ve d bendinde izah edilen('Randevu tarih ve saatine uyar ve
değişiklikleri ilgili yere bildirir-İlgili mevzuata göre öncelik tanınan
hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir.)kurallara
uymadığı incelenen belgelerden anlaşıldığından Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.
12– Karar Tarih ve No:24/12/2014–12
Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 18.12.2014 tarihinde yapılan başvuru
19.12.2014 tarihinde vermiş olduğu dilekçeyle başvurusunu geri çekmiştir.
13- Karar Tarih ve
No:05/01/2015-13
Sağlık Tesisi: Sorgun Devlet Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 22.12.2014
Başvuru Konusu : Hasta yakının Hastasına zamanında doğru teşhis
konulmaması sebebiyle hastasının durumunun dahada kötüye gitmesiyle oluşan
tabloyla ilgili şikayeti
Karar
Özeti :Hasta Hakları Kurulumuz mezkur olayla ilgili
Hasta Hakları İhlali olmadığına karar vermekle birlikte Bakanlığımızın 2014/32 sayılı
genelgesinin Şikayet ve sorun çözme alt başlığının 3.paragrafında bahsedilen
''Hasta iletişim Birimine veya İl Koordinatörlüğüne tıbbi Hata olarak
ulaşan başvurular,kamu kurumu olması halinde sağlık tesisi yöneticiliğine
/ başhekimliğine ;özel sağlık tesisi ise İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilir ve
durumdan baş vurana bilgi verilir''hükmü gereğince konuyla alakalı
Başhekimliğiniz/Hastane yöneticiliğinizce konunun uzmanlarınca
araştırılıp inceleme yaptırılması önerisini kurulumuz oy birliği ile almıştır.
14- Karar Tarih ve
No:05/01/2015-14
Sağlık Tesisi: Sorgun Devlet Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 26.12.2015
Başvuru
Konusu : Hastasının yaşlı
olduğundan dolayı öncelik tanınmaması ve kendilerine insani yaklaşımda
bulunmadıkları gerekçesiyle başvuruda bulunmuştur.
Karar
Özeti : Hasta Hakları Kurulumuz mezkur olayla ilgili
Hasta Hakları İhlali olmadığına karar vermekle
birlikte
Hasta Hakları Yönetmeliğinin 39.Maddesi-( Hasta, kişilik değerlerine uygun bir
şekilde ve ortamda sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkına sahiptir.Sağlık
hizmetlerinde görev alan bütün personel; hastalara, yakınlarına ve ziyaretçilere
güleryüzlü, nazik, şefkatli ve sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuat ve bu
Yönetmelik
hükümlerine gereğince hareket edilmesi hususunda
daha dikkatli davranılması önersinde bulunmuştur.
15- Karar Tarih ve
No:22/01/2015–15 Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ.
Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 26.12.2014
Başvuru Konusu: : Polikliniklerde sıraya uyulmadığı,
iddiasıyla başvuruda bulunmuştur.
Karar Özeti: Kurulumuz Hasta Hakları yönetmeliğinin 42/A
Maddesinin ç ve d bendinde izah edilen('Randevu tarih ve saatine uyar ve
değişiklikleri ilgili yere bildirir-İlgili mevzuata göre öncelik tanınan
hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir.)kurallara
uymadığı incelenen belgelerden anlaşıldığından Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.
16- Karar Tarih ve No:
22/01/2015–16 Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama
ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 12.01.2015
Başvuru
Konusu :Sağlık
Çalışanının sırasını ihlal ettiği ve kendisine kötü üslupla konuştuğu iddia
edilmektedir. Karar
Özeti : Hasta
Hakları Kurulumuz mezkûr olayla ilgili Hasta Hakları İhlali olmadığına karar
vermekle birlikte Hasta Hakları Yönetmeliğinin 39.Maddesi- Hasta,
kişilik değerlerine uygun bir şekilde ve ortamda sağlık hizmetlerinden
faydalanma hakkına sahiptir. Sağlık hizmetlerinde görev alan bütün personel;
hastalara, yakınlarına ve ziyaretçilere güler yüzlü, nazik, şefkatli ve sağlık
hizmetleri ile ilgili mevzuat ve bu Yönetmelik Hükümlerine gereğince hareket
edilmesi hususunda daha dikkatli davranılması önersinde bulunmuştur
17- Karar Tarih ve
No:22/01/2015–17 Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ.
Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 15.01.2015
Başvuru Konusu: Baş vuru yapan hasta
yakınının hastası hakkında bilgi istemesine olumsuz cevap alması gerekçesiyle
şikayette bulunmuştur.
. Karar
Özeti :Sağlık çalışanınınHasta
Hakları Yönetmeliği 18. Maddesi b fıkrası '' Hasta, tıbbi müdahaleyi
gerçekleştirecek sağlık meslek mensubu tarafından tıbbi müdahale konusunda
sözlü olarak bilgilendirilir....geregince teferruatlı bilgi vermediği
anlaşılmış , Hasta yakınlarının Hasta hakları yönetmeliğinin 42/a maddesi
e bendinde ifade edilen '' Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik
davranışlarda bulunmaz.''maddesini ihlal ettiği anlaşılmıştır.Hasta Kurulumuz
Hasta Hakları ihlali olmadığı kanaatine oybirliği ile varmıştır.
18- Karar Tarih ve No:
22/01/2015–18 Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama
ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 29.12.2014
Başvuru Konusu: Sağlık çalışanlarının
ilgisiz ,saygısız ve yerli bilgi vermemesinden bahisle şikayette bulunulmuştur.
. Karar
Özeti : Hasta Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket
eder. '' maddesine uygun davranmadığı kanatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olmadığına karar vermekle birlikte Hasta Hakları
Yönetmeliği İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi ve Ziyaret başlığında
anlatılan: Hasta, kişilik değerlerine uygun bir şekilde ve ortamda sağlık
hizmetlerinden faydalanma hakkına sahiptir.Sağlık hizmetlerinde görev alan
bütün personel; hastalara, yakınlarına ve ziyaretçilere güler yüzlü, nazik,
şefkatli davranır.Sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuat ve bu Yönetmelik
hükümlerine uygun şekilde davranmak zorundadır.İlkesi gereğince hasta ve
yakınlarına daha hassas davranılması hususunda Kurulumuz önerilerin uygulanması
ile takibine karar vermiştir
19- Karar Tarih ve
No:03/02/2015–19 Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ.
Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 10.12.2014
Başvuru Konusu: Başvuru yapan hasta
yakınının hastası hakkında bilgi verilmemesinden şikâyette bulunmuştur.
. Karar
Özeti : Hasta Hakları
Yönetmeliği 18. Maddesi b fıkrasının '' Hasta, tıbbi müdahaleyi
gerçekleştirecek sağlık meslek mensubu tarafından tıbbi müdahale konusunda
sözlü olarak bilgilendirilir. Hastanın kendisinin bilgilendirilmesi esastır. ''
gereklerinin yerine getirildiği, Bengül ARSLAN 02.02.2015 tarihli vermiş
olduğu dilekçesiyle de şikayetini geri çektiği anlaşıldığından Hasta Kurulumuz
Hasta Hakları ihlali olmadığı kanaatine oybirliği ile varmıştır.
20- Karar Tarih ve
No:03/02/2015–20 Sağlık Tesisi: B.Ün. Sağ.
Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 16.01.2015
Başvuru Konusu: Başvuru yapan hasta
yakınının hastası hakkında bilgi istemesi, sağlık çalışanın sert bir üslupla
bilgi veremeyeceğini söylemesiyle başlayan tartışma.
. Karar
Özeti : Hasta Hakları
Kurulumuz Başvuruyu Hasta Hakları Yönetmeliği kapsamında değerlendirmiş söz
konusu hakaret vari sözlerin sağlık çalışanını ağır tahrikle
karşılıklı atışmadan kaynaklandığı kanaatiyle Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına
karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve
No:012/02/2015–21
Sağlık
Tesisi: Sorgun Devlet Hastanesi
Başvuru Tarihi: 29.01.2015
Başvuru
Konusu : Başvuru yapan hasta
yakınının doktorla tıbbi konuda tartışması
Karar Özeti :
Hasta Hakları Kurulumuz
Başvuruyu Hasta Hakları Yönetmeliği kapsamında değerlendirmiş söz konusu
hakaret vari sözlerin sağlık çalışanını ağır tahrikle karşılıklı
atışmadan kaynaklandığı kanaatiyle Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına
karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve
No:24.03.2015–22
Sağlık
Tesisi: Yozgat Devlet
Hastanesi
Başvuru Tarihi:16.02.2015
Başvuru
Konusu : 65
yaş üstü hastasını öncelikli muayene ettirmek isterken yaşanan
tartışma. Karar Özeti :
HastaHakları Kurulumuz Başvuruyu Hasta Hakları Yönetmeliği kapsamında
değerlendirmiş söz konusu tartışmanın hasta mahremiyetine sebep olduğu için
Hasta Hakları Kurulumuz Hak ihlali olmadığına karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve
No:04.03.2015–23
Sağlık
Tesisi: Akdağmadeni Devlet
Hastanesi
Başvuru Tarihi: 24.02.2015
Başvuru Konusu : 65 yaş üstü hastasını öncelikli muayene
ettirmek isterken yaşanan
tartışma. Karar
Özeti : Hasta
Hakları yönetmeliğinin Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma Hakkı Adalet ve
Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma başlıklı 6.Maddesinde ifadesini
bulan''- Hasta,adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın
teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri
de dahil olmak üzere, sağlık hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun
olarak faydalanma hakkına sahiptir.'' ilkesi gereğince hasta
hakkının ihlal edildiği kanaatine oybirliğiyle karar vermiştir.
(
Ø Karar Tarih ve
No:15/04/2015–24 Sağlık
Tesisi: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi: 25.02.2015
Başvuru Konusu: Başvuru yapan Hasta
Mahremiyetine saygı gösterilmesini hastasının yanında bulunmasını talepetmiştir.
bulunmuştur.
Karar
Özeti : Hasta Hakları Kurulumuz Başvuruyu Hasta
Hakları Yönetmeliği kapsamında değerlendirmiş söz konusu olayda Hasta
Mahremiyetine ve hastasının yanında bulunmasına izin verilmediği için Kurulumuz
Hasta Hakları ihlali olduğuna karar vermiştir.)
Ø Karar Tarih ve
No:04.03.2015–25 Sağlık
Tesisi: Boğazlıyan Devlet
Hastanesi
Başvuru Tarihi: 25.02.2015
Başvuru Konusu: Stajer Öğrenciye enjeksiyon yaptırmak istemeyen
hasta ile acil doktorunun
tartışması. Karar
Özeti : Hasta
Hakları Kurulu Konuyla ilgili ihlal yok kararı vermekle birlikte Hasta ve
yakınlarına Sağlık hizmetlerinde görev alan bütün personel; hastalara,
yakınlarına ve ziyaretçilere güleryüzlü, nazik, şefkatli ve sağlık hizmetleri
ile ilgili mevzuat ve bu yönetmelik hükümlerine uygun şekilde davranmak
zorundadır önerisi kararı almıştır.
Ø Karar Tarih ve No :
24.03.2015–26 Sağlık
Tesisi: Sorgun Devlet Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 25.02.2015
Başvuru Konu :Muayenesinin geciktiğini ve mağdur
olduğunu iddia etmiştir.
Karar Özeti : Hasta
Hakları Kurulu Konuyla ilgili belgeleri incelemiş ve söz konusu gecikmenin
teknik arızadan kaynaklandığı kanaatine varılarak Hak ihlallinin olmadığına
karar verilmiştir.
Ø Karar Tarih ve No :
24.03.2015–27 Sağlık
Tesisi : B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 03.03.2015
Başvuru
Konu : Hasta Doktorun Yapacağı işlemle ilgili
bilgilendirmediğinden şikayetci olmuştur.
Karar Özeti : Yapılan
incelemede Hasta Hakları İhlali olmadığına ancak Hasta Hakları
yönetmeliğinin 15.maddesi gereği bilgilendirmenin tam yapılması önerisi kararı
alınmıştır
Ø Karar Tarih ve No :
24.03.2015–28 Sağlık
Tesisi : Yozgat
ADSM
Başvuru
Tarihi : 05.03.2015
Başvuru
Konu :Hasta diş etleri ile ilgili problemlerini anlatırken yaşanan
tartışma.
Karar Özeti : Yapılan
incelemede Yönetmeliğin Hasta ‘’Personele sözlü veya Fiziki
saldırıda bulunamaz maddesini ihlal etiğinden Hasta Hakları İhlali olmadığı
kararı alınmıştır.
Ø Karar Tarih ve No :
24.03.2015–29 Sağlık
Tesisi : Sarıkaya Devlet Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 06.03.2015
Başvuru
Konu : Randevusuna yarım saat geciktiği için muayene olamadığından
şikayetçidir.
Karar Özeti :
Hasta Randevusuna uyar ve değişiklikleri ilgililere bildirir sorumluluğunu
yerine getirmediği kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olmadığına karar
verilmiştir
Ø Karar Tarih ve No : 24.03.2015–30 Sağlık
Tesisi : Yozgat Devlet Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 010.03.2015
Başvuru
Konu : Hastanın kendisine yapılan enjeksiyonda canının
yandığından şikayetçi olmuştur.
Karar Özeti Başvuran,
Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A.maddesi a bendinde ifadesini bulan
''Hasta
a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural
ve uygulamalarına uygun davranır ve
katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi
ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder..'' maddesini,Yönetmeliğin
42A Maddesi e bendini''Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik
davranışlarda bulunmaz'' maddesine uygun davranmadığı kanaatiyle
Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oy birliğiyle karar
vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No :
08.04.2015–31 Sağlık
Tesisi : Yozgat Devlet
Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 25.02.2015
Başvuru
Konu : Hasta doktorun yaptığı işlemle ilgili kendisini
yeteri derecede bilgilendirmediğini sordukça cevap aldığını yapılan işlem
hakkında tereddüt yaşadığını ifade etmiştir.Yapılan incelemede modern tıbbi
tedavinin uygulandığı kanaatiyle hak ihlalinin olmadığına karar
verilmiştir..
Ø Karar Tarih ve No :
06.05.2015–32 Sağlık
Tesisi : B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 13.03.2015.2015
Başvuru
Konu : Hastanı 65 yaş dolayısıyla öncelikli muayene
olamdığı idasıyla ilgili baş vurusu yapılan araştırmada teknik sebeplerden
kaynaklandı anlaşıldığında hak ihlali olmadığına karar verilmiştir..
Ø Karar Tarih ve No :
06.05.2015–33-48 Sağlık
Tesisi : Yenifakılı ilçe Entegre Hastanesi
Başvuru
Tarihi : 16.03.2015.2015
Başvuru
Konu : Hastanın Sağlık hizmetlerinde faydalanamadığı
iddiasını Kurulumuz Hak ihlali vardır kararı vermiştir.(Karara itiraz oluş
kurul tekrar görüşmüş ve kanaatinin kesin olduğuna karar vermiştir)
Ø Karar Tarih ve No :
24.03.2015.2015–34 Sağlık Tesisi
: B.Ün. Sağ. Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 18.03.2015.2015
Başvuru
Konu :Muayene olmak için
almış olduğu sırayı kaçırdığından dotorla yapılan münakaşada kurulumuz hak
ihlali olmaığına karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 24.03.2015.2015–35-40
/Sağlık Tesisi : B.Ün. Sağ.Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 30.03.2015 Başvuru
Konu :Tıbbi hata olma ihtimali
düşünülerek Hastane İdaresine yönlendirilmiştir.
Ø Karar Tarih ve No :17.04.2015.2015–37 /Sağlık
Tesisi : YOZGAT ADSM
Başvuru
Tarihi : 27.03.2015 Başvuru
Konu : Doktorun hijyene önem
vermediğini iddia eden hastanın şikayeti Kurulumuzca hak ihlali olmadığı
kanaatiyle sonuçlanmıştır.
Ø Karar Tarih ve No : 08.04.2015.2015–38
/Sağlık Tesisi : B.Ün. Sağ.Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 30.03.2015
Başvuru
Konu : Genel Poliklinik yerine
acil polikliniğinde muayene olamk isterken yaşanan tartışmada kurulumuz hak
ihlali olmadığına karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 08.04.2015.2015–39 /
YOZGAT DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 02.04.2015
Başvuru
Konu : Muayene olduktan sonra
kendisi için işitme cihazı yazılmasını isteyen hastaya doktor doktorun cihazdan
önce tedavi gerektiğini aksi halde kendi sağlığına kalıcı zarar vereceğini
söylemsi üzere yaşana tartışmada Kurulumuz hak ihlali olmadığına
karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 17.04.2015.2015–41
/Sağlık Tesisi : B.Ün. Sağ.Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 07.04.2015
Başvuru
Konu : Doktorun
polikliniği 1 saat terk ettiği iddia edilen konuda yapılan araştırma sonucu
hastanın Hastane Kurallarına uymadığı kanaatiyle Kurulumuz hak ihlalinin
olmadığına karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 06.05.2015.2015–42
/Sağlık Tesisi : B.Ün. Sağ.Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru Tarihi : 20.03.2015
Başvuru
Konu : Önecelikli
hastasının Randevusunun 3 kez tehir edilmesi ve bir açıklama
yapılamamasını değerlendiren kurulumuz Kurulumuz HAK İHLALİ
OLDUĞUNA karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 17.04.2015.2015–43
/Sağlık Tesisi : B.Ün. Sağ.Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 08.04.2015
Başvuru
Konu : Muayene sırasında
telefonu açmasıyla doktor arasında yaşanan tartışmada Kurulumuz Hak ihlali
olmadığına karar vermiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 17.04.2015.2015–44
/Sağlık Tesisi :SORGUN
ADSM
Başvuru
Tarihi : 09.04.2015 Başvuru
Konu : Tıbbi Hata olduğu
düşüncesiyle Hastane baş hekimliğine yönlendirilmiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 17.04.2015.2015–45
/Sağlık Tesisi : B.Ün. Sağ.Uygulama ve Araştırma Merkezi
Başvuru
Tarihi : 08.04.2015
Başvuru
Konu : Bayan doktorda sıra
almasına rağmen erkek asistan a muayene alma durumunda kalan hasta hekim seçme
hakkını kullanamadığı şikayeti değerlendirilmiş Kurulumuz Hasta
Hakları yönetmeliği ve genelge hükümlerine uyulması önerinde bulunma kararı
almıştır.
Ø Karar Tarih ve No : 17.04.2015.2015–46
/Sağlık Tesisi :SARIKAYA TSM
Başvuru
Tarihi :14.04.2015
Başvuru
Konu :Çocuğuna enjeksiyon
yaptırmak isteyen hastaya hemşirenin riskli bir enjeksiyonun hastane
şartlarında yapılması gerektiğini anlatmasıyla yaşan tartışmada Kurulumuz Hak
ihlali olmadığına karar vermiştir.
Karar Tarih ve
No : 06.05.2015.2015–49 /Sağlık Tesisi :BOĞAZLIYAN
TSM
Başvuru
Tarihi :10.04.2015
Başvuru
Konu : Muayene sırasında
telefonu açmasıyla doktor arasında yaşanan tartışmada Kurulumuz Hak ihlali
olmadığına karar vermiştir
Ø Karar Tarih ve No :06.05.2015.2015–50 /
YOZGAT DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 02.04.2015
Başvuru Konu :
Doktorun muayene saatlerine dikkat etmediği şikayetini değerlendiren Hasta
Hakları Kurulumuz Hastanın Hastane Kurallarına uymadığı kanaatiyle
hak ihlali olmadığına karar vermiştir
Ø Karar Tarih ve No :06.05.2015.2015–50 /
AKDAĞMADENİ DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 04.05.2015
Başvuru
Konu : : Tıbbi Hata olduğu
düşüncesiyle Hastane baş hekimliğine yönlendirilmiştir.
Ø Karar Tarih ve No :04.06.2015.2015–51 /
YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 13.04.2015
Başvuru
Konu : Hasta yakını sağlık
çalışanının hastasıyla yeteri kadar ilgilenmedi iddiasıyla baş
vurmuş,Kurulumuz mezkur olayda hak ihlali olmadığını konuyla alakalı daha
duyarlı ve hassiyet gösterilmesi gerektiği önerisi kararı almıştır.
Ø Karar Tarih ve No :29.05.2015.2015–52 /
YERKÖY DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 29.04.2015
Başvuru
Konu : Hasta yakını sağlık
çalışanının hastasına tıbbi özen göstermediği kanaatiyle başvurmuş baş vuru
Kurulumuzca Hak ihlali olmadığı kanaatiyle sonuçlanmıştır.
Ø Karar Tarih ve No :06.05.2015.2015–53/
AKDAĞMADENİ DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 04.05..2015
Başvuru
Konu : Tıbbi Hata olduğu
düşüncesiyle Hastane baş hekimliğine yönlendirilmiştir.
Ø Karar Tarih ve No
:29.05.2015.2015–54/YOZGAT DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 08.05..2015
Başvuru
Konu : Tıbbi gerekler uygun olmadan
acilen muayene olmak isteyen hasta şikayette bulunmuştur.Kurulumuzca incelenen
dosya da hak ihlalinin olmadığı kanaatiyle
sonuçlanmıştır.
Karar Tarih ve No :04.06..2015–55/
BOZ.ÜNV.ARAŞTIRMAHASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 12.05.2015
Başvuru
Konu : Seçtiği hekimde muayene
olamayan hastanın şikayeti Kurulumuzca değerlendirilmiş hak ihlali olmamakla
birlikte Genelge gereklerinin yerine getirilmesi önerisi kararı
vermiştir.
Karar Tarih ve No :29.05.2015–56/
ADSM SORGUN
Başvuru
Tarihi : 12.05.2015
Başvuru
Konu : Randevu aldığı halde muayene
olamayan hastanın randevusuna geç kaldığından muayene olamadığı kanaatiyle
hak ihlalinin olmadığına karar verilmiştir.
Ø Karar Tarih ve No : 04.06.2015–57/ ÇEKEREK
DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 15.05.05.2015
Başvuru
Konu : Tıbbi gerekler uygun
olmadan muayene olmak isteyen hasta şikayette
bulunmuştur.Kurulumuzca incelenen dosya da Tababet ilkelerine aykırı tedavi
yapılamaz ilkesine uygun davranıldığı görülen dosya hak ihlalinin olmadığı
kanaatiyle sonuçlanmıştır
Karar Tarih ve No : 29.05.2015–58/YOZGAT
ADSM
Başvuru
Tarihi : 12.05.05.2015
Başvuru
Konu : Tıbbi gerekler uygun
olmadan muayene olmak isteyen hasta şikayette
bulunmuştur.Kurulumuzca incelenen dosya da Tababet ilkelerine aykırı tedavi
yapılamaz ilkesine uygun davranıldığı görülen dosya hak ihlalinin olmadığı
kanaatiyle sonuçlanmıştır
Ø Karar Tarih ve No : 29.05.2015–59/YOZGAT
BOZ.ÜNV.ARAŞTIRMAHASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 21.05.2015
Başvuru
Konu : Hastasına tıbbi özen
gösterilmeliğinden şikayetçi olan hasta yakını dosyası kurulumuz
incelemesinde Hastanın katılımcı bir davranış sergilememesi
kanaatiyle hak ihlali yoktur olarak sonuçlanmıştır
Ø Karar Tarih ve No : 29.05.2015–60/AKDAĞMADENİ
DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 21.05.2015
Başvuru
Konu : Hastane kurallarına aykırı
talepte bulunan hasta şikayeti hastane kurallarına uymadığı kanaatiyle hak
ihlali yoktur olarak sonuçlanmıştır
Ø Karar Tarih ve No : 04.06.2015–61/SORGUN
DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 20.05.2015
Başvuru
Konu : Hastane kurallarına aykırı
talepte bulunan hasta şikayeti hastane kurallarına uymadığı kanaatiyle hak
ihlali yoktur olarak sonuçlanmıştır
Ø Karar Tarih ve No : 29.05.2015–62/SORGUN
DEVLET HASTANESİ
Başvuru
Tarihi :20.05.2015
Başvuru
Konu : Doktorun acele muayene
etmesinden şikayetçi olan hasta dosyası kurulda görüşülmüş olup Hastanın
katılımcı bir davranış sergilememesi kanaatiyle hak ihlali yoktur
olarak sonuçlanmıştır
Ø Karar Tarih ve No
04.06.2015–63/BOĞAZLIYAN DEVLET
HASTANESİ
Başvuru
Tarihi :25.05.2015
Başvuru
Konu : Doktorun acele muayene
etmesinden şikayetçi olan hasta dosyası kurulda görüşülmüş
olup Hastanın katılımcı bir davranış sergilememesi
kanaatiyle hak ihlali yoktur olarak sonuçlanmıştır.
Karar Tarih ve No : 05.06..2015–64/YOZGAT
BOZ.ÜNV.ARAŞTIRMAHASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 12.05.2015
Başvuru Konu :
Hasta ile poliklinik sekreteri arasındaki tartışma Başvuranın Hasta Hakları
Yönetmeliği 42/A Maddesi a bendine '' Hasta Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
'maddesine uygun davranmadığı sırayı kaçırdığı, çağrıldığı halde gelmediği
sırasını takip etmediği kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olmadığına karar vermiştir
Karar Tarih ve No :11.06.2015.2015–65
/ YOZGAT BOĞAZLIYAN DEVLET HASTANESİ
Başvuru
Tarihi : 25.05.2015 Başvuru
Konu : Hasta Acil serviste çocuğunu muayene ettirmek
isterken Hasta Hakları Yönetmeliği 42/A Maddesi a bendine '' Hasta
Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır
ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu
bilinciyle hareket eder. 'maddesi ile 42 /A-d fıkrasına uygun davranmadığı kanaatiyle
Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına karar vermiştir
Ø Karar
Tarih ve No :05.06.2015.2015–66/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Başvuru
Tarihi ve Konusu : 04.06.2015 tarihinde Başvuran,
poliklinik sırasının kapalı olduğu halde sıra alma talebi Hasta Hakları
Kurulumuzca Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a
bendine ( Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
'ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olmadığına
oybirliği ile karar vermiştir.
Ø Karar Tarih
ve No :11.06.2015.2015–67/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi ve
Konusu : 05.06.2015 tarihinde yapılan Başvuru hastanın
randevusuna uymadığı gerekçesiyle Kurulumuz Başvuranın Hasta
Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder
) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.
Ø Karar Tarih
ve No :04.06.2015–68/YOZGAT BOĞAZLIYAN
DEVLET HASTANESİ
Başvuru
Tarihi ve Konusu : 25/05/2015 tarih ve
31033 sayılı başvuruyu ve personelin cevabi
yazılarını incelemiş , Kurulumuz Personelin Hasta
Hakları Yönetmeliği Tıbbi Gereklere Uygun Teşhis, Tedavi ve Bakım Başlıklı 11. Maddesini''
Hasta, modern tıbbi bilgi ve teknolojinin gereklerine uygun olarak teşhisinin
konulmasını, tedavisinin yapılmasını ve bakımını istemek hakkına sahiptir.
Tababetin ilkelerine ve tababet ile ilgili mevzuat hükümlerine aykırı veya
aldatıcı mahiyette teşhis ve tedavi yapılamaz.''hükmünü ve y önetmeliğin
39.Maddesini-'' Hasta, kişilik değerlerine uygun bir şekilde ve ortamda sağlık
hizmetlerinden faydalanma hakkına sahiptir’’hükümlerine aykırı davrandığı
kanaatiyle Hasta hakları İhlali
olduğuna karar vermiştir.
Ø
Tarih ve No :23.07.2015–69/YOZGAT
SORGUN DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi ve
Konusu : 06.07.2015 tarihli 2015 / 40648 sayılı başvuruyu ve personelin cevabi
yazılarını incelemiş,Kurulumuz
Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğin 39. Maddesi (Sağlık hizmetlerinde görev alan
bütün personel; hastalara, yakınlarına ve ziyaretçilere güler yüzlü, nazik,
şefkatli ve sağlık hizmetleri ile ilgili mevzuat ve bu Yönetmelik hükümlerine
uygun şekilde davranmak zorundadır..)gereğince öneri ve önerinin takibine oy
birliği ile karar verilmiştir.
Ø
Tarih ve No :23.07.2015.2015–70/YOZGAT SORGUN DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi ve
Konusu Kurulumuz
06.07.2015.2015 tarihinde 40991 sayılı
yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş,Hasta Hakları Yönetmeliğinin 7
Maddesini (- Hasta, sağlık hizmetlerinden nasıl faydalanabileceği konusunda
bilgi isteyebilir. Bu hak, hangi sağlık kuruluşundan hangi şartlara göre
faydalanılabileceğini, sağlık kurum ve kuruluşları tarafından verilen her türlü
hizmet ve imkanın neler olduğunu ve müracaat edilen kuruluşta verilen sağlık
hizmetlerinden faydalanma usulüne öğrenme haklarını da kapsar.)ihlal ettiği
kanaatiyle Hasta Hakları İhlali vardır kararını oy çokluğa ile almıştır.
Karar Tarih ve No :23.07.2015–71 / YOZGAT BOĞAZLIYAN
DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi :
05.07.2015 Başvuru Konu : 23.07.2015 tarih ve 40330
sayılı başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş,Hasta Hakları Kurulumuz
Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin
42/A maddesi a bendine (
Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun
davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası
olduğu bilinciyle hareket
eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olmadığına
oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :27.08.2015–72/YOZGAT SORGUN DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi ve
Konusu : Kurulumuz 30/07/2015 tarihinde yapılan
toplantıda 2015 / 44554 sayılı başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş,Hastanın Sağlık Hizmetinden
yararlanamamasının teknik sebeplerden
kaynaklandığı kanaatiyle Hasta Hakları İhlalinin olmadığına karar vermiştir.
Karar Tarih ve No : 27.08.2015–73/YOZGAT
BOZ.ÜNV.ARAŞTIRMAHASTANESİ
Başvuru
Tarihi ve Konusu : 30.07./.2015 tarih ve 44557 sayılı başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları
Yönetmeliği 42/A Maddesi a bendine '' Hasta Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir
yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket
eder. ''maddesine uygun davranmadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olmadığına karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :27.08.2015–74/YOZGAT SORGUN DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi ve
Konusu : 10/08/.2015
tarih ve 46507 başvuruyu ve
personelin cevabi yazılarını incelemiş,
Başvuranın Has- ta Hakları .Y ö n e t m e l i ğ i n i n 42/A maddesi a bendine, ( Hasta,
Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket
eder ) ve 42/A maddesi e bendine (Personele sözlü ve fiziki saldırıya
yönelik davranışlarda bulunmaz) ilkesine
uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına
oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :16.09.2015–75/YOZGAT SORGUN DEVLET HASTANESİ
Başvuru Tarihi ve
Konusu 28.08.2015 tarih/50306 sayılı
başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A
maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle
hareket eder ) ilkesine uymadığı
kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği
ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :16.09.2015–76/YOZGAT SORGUN DEVLET HASTANESİ
31.08.2015 tarihli/ 50582 sayılı Yozgat
Sorgun Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu ve personelin cevabi
yazılarını incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A
maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle
hareket eder ) ilkesine uymadığı
kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği
ile karar vermiştir.
Karar Tarih ve No :16.09.2015–77 / YOZGAT BOĞAZLIYAN
DEVLET HASTANESİ
23.07.2015 tarih ve 51350 sayılı Boğazlıyan Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu ve
personelin cevabi yazılarını incelemiş,
Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin
42/A maddesi a bendine (
Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun
davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası
olduğu bilinciyle hareket
eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
Karar Tarih ve No :16.09.2015–78/ YOZGAT BOĞAZLIYAN
DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 23.07.2015
tarih ve 51729 sayılı Akdağmadeni Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu ve
personelin cevabi yazılarını incelemiş,
Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin
42/A maddesi a bendine (
Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun
davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası
olduğu bilinciyle hareket
eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
Karar Tarih ve No
:16.09.2015–79/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 02.09.2015 tarih ve 53320
sayılı Yozgat Devlet Hastanesine
yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A
maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle
hareket eder )ve 42/A maddesi (e)
bendinePersonele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz)
ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :21.10..2015–80/YOZGAT ADSMİ
14.09.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 /53377 sayılı Yozgat
ADS Merkezine yapılan başvuruyu
ve personelin cevabi yazılarını
incelemiş, Başvuranın Hasta
Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a
bendine ( Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket
eder ilkesine ve 42/A
maddesi e bendine'' Personele sözlü ve
fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz
Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No21.10.2015–81/YOZGAT ADSMİ
17.09.2015 tarih
ve 54178 sayılı Yozgat ADS Merkezine yapılan başvuruyu ve personelin
cevabi yazılarını incelemiş,hastane
kayıtları incelenmiş ve şikayete sözkonusu olan 23 nolu dişin çekildiği tespit
edilmiş olup ,Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/AMaddesi ( a)bendine( Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket
eder. ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları
ihlali olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No21.10.2015–82/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz17.09.2015 tarih ve 54275
sayılı Sorgun Devlet Hastanesine
yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş, Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin 6. maddesine (
Hasta,adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik
edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak
üzere, sağlık hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanma hakkına
sahiptir. Bu hak, sağlık hizmeti veren bütün kurum ve kuruluşlar ile sağlık
hizmetinde görev alan personelin adalet ve hakkaniyet ilkelerine uygun hizmet
verme yükümlülüklerini de içerir ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları
Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No21.10.2015–83/SORGUN DEVLET HASTANESİ
17.09.2015 54565 sayılı Sorgun Devlet
Hastanesine yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin .42/A Maddesi (
a)bendine( Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun
davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası
olduğu bilinciyle hareket eder. ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları
Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :05.11.2015–84/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
18/09//2015 tarih ve 55863
sayılı Yozgat Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu incelemiş,
Personellerin Hasta Hakları
Yönetmeliğinin Bilgi İsteme Başlığında anlatılan 7. maddesini ihlal ettiği
kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olduğuna
,doktorlar arasındaki anlaşmazlığın Hastane yöneticiliğince araştırılıp
sonuçlandırılmasına oybirliği ile karar
vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No21.10.2015–85/SORGUN DEVLET
HASTANESİ
06.10.2015 tarih ve 56479 sayılı Sorgun Devlet
yapılan başvuruyu incelemiş, Başvuranın
Hasta Hakları Yönetmeliğinin
42/A Maddesi ( a)bendine( Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural
ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi
ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder. ) uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz
Hasta Hakları ihlali olmadığı kanaatine
oybirliği ile karar vermişti
Karar Tarih ve No :21.10.2015–86/YOZGAT
BOZ.ÜNV.ARAŞTIRMAHASTANESİ
Kurulumuz 19.10.2015.2015
58623 sayılı B.Ü.Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğüne yapılan
başvuruyu incelemiş,Hasta Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliği 42/A Maddesi a
bendine '' Hasta Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket eder. 'maddesine uygun davranmadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olmadığına karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 05.11.2015–87/SORGUN DEVLET HASTANESİ
01.10.2015 ve 57212 Sorgun Devlet Hastanesine yapılan
başvuruyu incelemiş, Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin Adalet ve
Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma Başlıklı Madde 6 da ifade edilen ''
Hasta,adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik
edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak
üzere, sağlık hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanma hakkına
sahiptir..'' ilkesine uymadığı kanaatiylen Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olduğuna oybirliği ile karar vermiştir.
Karar Tarih ve No 05.11.2015–88/SORGUN DEVLET HASTANESİ
01.10.2015 tarih ve 57216
Sorgun Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu yazılarını incelemiş, Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin Adalet ve
Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma Başlıklı Madde 6 da ifade edilen ''
Hasta,adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik
edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak
üzere, sağlık hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanma hakkına
sahiptir..'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği
ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 05.11.2015–89/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 09.10.2015 tarih
ve 57223 Sorgun Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu incelemiş, Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin Adalet ve
Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma Başlıklı Madde 6 da ifade edilen '' Hasta,adalet
ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine
yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak üzere, sağlık
hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanma hakkına sahiptir. Bu hak,
sağlık hizmeti veren bütün kurum ve kuruluşlar ile sağlık hizmetinde görev alan
personelin adalet ve hakkaniyet ilkelerine uygun hizmet verme yükümlülüklerini
de içerir.'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği
ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 05.11.2015–90/SORGUN
DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz09.10.2015 tarih ve 57225 Sorgun
Devlet yapılan başvuruyu incelemiş, Personelin
Hasta Hakları Yönetmeliğinin Adalet ve Hakkaniyete Uygun Olarak
Faydalanma Başlıklı Madde 6 da ifade edilen '' Hasta,adalet ve hakkaniyet
ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler
ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak üzere, sağlık hizmetlerinden
ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanma hakkına sahiptir. Bu hak, sağlık hizmeti
veren bütün kurum ve kuruluşlar ile sağlık hizmetinde görev alan personelin
adalet ve hakkaniyet ilkelerine uygun hizmet verme yükümlülüklerini de
içerir.'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 05.11.2015–91/SORGUN
DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 16.10.2015 tarih ve 58474 sayılı Sorgun Ads merkezine yapılan başvuruyu
incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları
Yönetmeliğinin 42/A maddesi ( ç)
bendine ''Hasta sağlık hizmeti alırken Randevu tarih ve saatine uyar ve
değişiklikleri ilgili yere bildirir''
uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :05.11.2015–92/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz
21.10.2015 tarih ve 59251 Yozgat Devlet Hastanesine tarafından
yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş,Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi
a bendine '' Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve
uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi
ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket
eder'' uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali
olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :05.11.2015–93/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz21.10..2015 tarih 61102 Yozgat Devlet Hastanesine
n yapılan başvuruyu ve personelin cevabi
yazılarını incelemiş, Başvuranın Has. Hak. Yönetmeliğinin 42/A maddesi a bendine '' Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu
bilinciyle hareket eder'' uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz
Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir
Ø
Karar Tarih ve No :05.11.2015–94/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 12.10..2015 tarih ve 57501 Yozgat Devlet
Hastanesine yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş,Hasta Hakları Kurulumuz
Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin
42/A maddesi a bendine '' Hasta,Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle
hareket eder'' uymadığı
kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar vermiştir
Ø
Karar Tarih ve No :24.11..2015–95/YOZGAT SORGUN ADSMİ
.Hasta
Hakları Kurulumuz 05/11/2015 tarihli Yozgat/Sorgun
ADS Merkezine yapılan 61445
nolu başvuruyu nı incelemiş, Başvuranın
Hasta Hakları yönetmeliğinin Hastanın uyması gerken Kurallar Başlığında 42/A
maddesi (a) bendine''Hasta Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve
uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi
ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder ''ve 42/A maddesi ç bendine '' Randevu tarih ve
saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir. '' kurulana uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları İhlali olmadığına
oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :24.11..2015–96/YOZGAT ADSMİ
05/11/2015 tarihli Yozgat ADS Merkezine yapılan 61455 nolu başvuruyu incelemiş, Başvuranın Hasta Hakları
yönetmeliğinin Hastanın uyması gerken Kurallar Başlığında 42/A maddesi (a)
bendine''Hasta Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket eder ''ve
42/A maddesi ç bendine '' Randevu tarih ve saatine uyar ve
değişiklikleri ilgili yere bildirir. '' kurulana uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları İhlali olmadığına
oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No :24.11.2015–97/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 24/11/2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 / 6
2 5 2 7 sayılı Yozgat Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu incelemiş , Kurulumuz
Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin
Tıbbi Özen Gösterilmesi Başlıklı Madde 14- de
izah edilen ''Personel ,
hastanın durumunun gerektirdiği
tıbbi özeni gösterir. Hastanın hayatını kurtarmak veya sağlığını korumak mümkün
olmadığı takdirde dahi, ıstırabını azaltmaya veya dindirmeye çalışmak
zorunludur ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği
ile karar vermiştir.Saat 13:30'a randevu
verilen hastanın 14:50 de muayene olmasının sebebide hastane yöneticiliğince
inceletilmesinin uygun olacağı kanaatine
varılmıştır.
Ø
Karar Tarih ve No :24.11.2015–97/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz.24.11.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 / 62533 sayılı
Yozgat Devlet Hastanesine yapılan
başvuruyu incelemiş, Kurulumuz Personelin
Hasta Hakları Yönetmeliğinin
Tıbbi Gereklere Uygun Teşhis, Tedavi ve Bakım Başlıklı Madde 11- de izah edilen ''Hasta, modern tıbbi bilgi ve
teknolojinin gereklerine uygun olarak teşhisinin konulmasını, tedavisinin
yapılmasını ve bakımını istemek hakkına sahiptir. Tababetin ilkelerine ve
tababet ile ilgili mevzuat hükümlerine aykırı veya aldatıcı mahiyette teşhis ve
tedavi yapılamaz'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olduğu kanaatine
oybirliği ile karar
vermiştir.Konunun Yönetmeliği 42/c maddesi ı bendi (Tıbbi hata olup
olmadığı)gereğincede Hastane Yöneticiliğince inceletilmesi nin uygun olacağı
kanaatine varılmıştır.
Ø
Karar Tarih ve No :24.11.2015–97/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 24.11/.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 /
62537 sayılı Yozgat Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu
incelemiş, Kurulumuz Personelin Hasta
Hakları Yönetmeliğinin 21.Maddesine''-
Hastanın, mahremiyetine saygı gösterilmesi esastır. Hasta mahremiyetinin
korunmasını açıkça talep de edebilir. Her türlü tıbbi müdahale, hastanın
mahremiyetine saygı gösterilmek suretiyle icra edilir.. Muayenenin, teşhisin,
tedavinin ve hasta ile doğrudan teması gerektiren diğer işlemlerin makul bir
gizlilik ortamında gerçekleştirilmesini, Tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan
kimselerin, tıbbi müdahale sırasında bulunmamasını isteyebilir.'' ilkesine
uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 24.11.2015–98/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Ø
Kurulumuz 24./11/.2015 tarihinde yapılan
toplantıda12.11. 2015 / 63156 sayılı
Sorgun Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu incelemiş, Başvuranın H. H. 42/A maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu
bilinciyle hareket eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta
Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 24.11.2015–99/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz
24.11/.2015 tarihinde yapılan toplantıda 10.11.2015 / 62537 sayılı Yozgat
Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu incelemiş, Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin 21.Maddesine''- Hastanın, mahremiyetine saygı
gösterilmesi esastır. Hasta mahremiyetinin korunmasını açıkça talep de
edebilir. Her türlü tıbbi müdahale, hastanın mahremiyetine saygı gösterilmek
suretiyle icra edilir.. Muayenenin, teşhisin, tedavinin ve hasta ile doğrudan
teması gerektiren diğer işlemlerin makul bir gizlilik ortamında
gerçekleştirilmesini, Tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan kimselerin, tıbbi
müdahale sırasında bulunmamasını isteyebilir.'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği
ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 24.11.2015–100/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 24./11/.2015 tarihinde yapılan toplantıda 12.11.2015
/ 63156 sayılı Sorgun Devlet Hastanesine
yapılan başvuruyu incelemiş, Başvuranın
Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a bendine ( Hasta, Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu
bilinciyle hareket eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta
Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 24.11.2015–101/AKDAĞMADENİ DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz
24/11/.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 / 60817 sayılı Akdağmadeni Devlet Hastanesine Emrullah KILINÇ tarafından yapılan başvuruyu
ve personelin cevabi yazılarını
incelemiş,Hasta Hakları Kurulumuz Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A
maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu
sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı
bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle
hareket eder ) ilkesine uymadığı
kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği
ile karar vermiştir.
Karar
Tarih ve No 17.12..2015–102 /SORGUN DEVLET HASTANES
Kurulumuz 17.12.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 /
54518 sayılı Sorgun Devlet Hastanesine
Hatice GÜL tarafından yapılan başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş,Hasta Hakları Kurulumuz
Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin
42/A maddesi a bendine (
Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun
davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası
olduğu bilinciyle hareket
eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları
ihlali olmadığına oybirliği ile karar
vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 17.12.2015–103/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 17.12.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 /
66770 sayılı Sorgun Devlet Hastanesine
Emrah AKYILDIZ tarafından yapılan
başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını
incelemiş,Hasta Hakları Kurulumuz Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu
bilinciyle hareket eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta
Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 17.12.2015–104/SARIKAYA DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 17.12.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 /
68648 sayılı Sarıkaya Devlet Hastanesine Murat ZERAN tarafından yapılan başvuruyu ve personelin
cevabi yazılarını incelemiş,Hasta
Hakları Kurulumuz Konunun Mahiyeti gereği Hastane Başhekimliğince değerlendirmesine
oybirliği ile karar vermiştir
Ø
Karar Tarih ve No 31.12.2015–105/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz
17.12.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 / 70645 sayılı Sorgun Devlet Hastanesine Derya ASLAN tarafından yapılan başvuruyu ve personelin
cevabi yazılarını incelemiş,Hasta
Hakları Kurulumuz Başvuranın Hasta
Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a
bendine ( Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına
uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir
parçası olduğu bilinciyle hareket
eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta
Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile
karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No31.12.2015–106/YOZGAT DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 31.12.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 /
70856 sayılı Yozgat Devlet Hastanesine Merve ÇAPRAZ tarafından yapılan
başvuruyu ve personelin cevabi yazılarını incelemiş, Hasta Hakları Kurulumuz
Konunun Mahiyeti gereği Hastane Başhekimliğine Yönlendirilmiştir.
Karar Tarih ve No 31.12.2015–107/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 31.12.2015 tarihinde yapılan
toplantıda 2015 / 71245 Sorrgun Devlet Hastanesine yapılan başvuruyu yazılarını incelemiş, Personelin Hasta Hakları Yönetmeliğinin Adalet ve
Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma Başlıklı Madde 6 da ifade edilen ''
Hasta,adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik
edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetleri de dahil olmak
üzere, sağlık hizmetlerinden ihtiyaçlarına uygun olarak faydalanma hakkına
sahiptir..'' ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olduğuna oybirliği
ile karar vermiştir.
Ø
Karar Tarih ve No 31.12.2015–108/SORGUN DEVLET HASTANESİ
Kurulumuz 31.12.2015 tarihinde yapılan toplantıda 2015 / 71781
sayılı Sorgun Devlet Hastanesine Günsor BULUT tarafından yapılan başvuruyu ve
personelin cevabi yazılarını
incelemiş,Hasta Hakları Kurulumuz Başvuranın Hasta Hakları Yönetmeliğinin 42/A maddesi a bendine ( Hasta,Başvurduğu sağlık kurum ve
kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla
teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu
bilinciyle hareket eder ) ilkesine uymadığı kanaatiyle Hasta
Hakları Kurulumuz Hasta Hakları ihlali olmadığına oybirliği ile karar vermiştir.