overlay

12 Ekim Dünya Artrit Günü

                                                                                                                           

     12 Ekim Dünya Artrit Günü
     
     

12 Ekim Dünya Artrit Günü 1996’dan itibaren tüm dünyada romatizma ve kas-iskelet sistemi hastalıkları hakkındaki farkındalıgı arttırmak amacıyla kutlanmaktadır.

Artrit nedir?

     Artrit eklem iltihabına verilen isimdir. Eklemlerde iltihap sonucunda ağrı, şişlik, kızarıklık ve hareket kısıtlılığı gelişir. Vaktinde ve doğru tedavi edilmezse eklemlerde oluşan hasara bağlı olarak kalıcı sakatlıklara neden olabilir. Artrit yani eklem iltihabının süresinin uzaması özellikle de altı haftayı geçmesi, yakınmalarının istirahatle artması ya da sabahları yarım saati geçen bir tutukluk olması, beraberinde cilt bulguları, ağız kuruluğu, göz kuruluğu gibi başka organlarla ilgili bulguların da eşlik ediyor olması şikayetlerin daha çok romatizmal bir hastalıkla ilgili oldugunu düşündürmektedir. Romatizmal hastalıkların tanısı ne kadar erken konulur ve tedaviye ne kadar erken başlanılırsa başarı o denli yüksek olacaktır.
     
     
Bel ağrısı; oldukça sık görülen, yaşam kalitesi üzerindeki olumsuz etkileri olan önemli bir sağlık sorunudur. Ağrının kronikleşmesi ile ortaya çıkan sakatlık özellikle gelişmiş ülkelerde  iş gücü kaybı ve üretim azalmasını etkileyen en önemli faktörlerden biri haline gelmiştir.

Mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için;

  • Her gün düzenli olarak bel ve karın kaslarını güçlendirici egzersizler yapın 

  • Gerekli durumlarda ağır nesneleri; beli dik pozisyonda tutup, dizleri bükerek çömelip, ağırlığı kollara ve bacaklara vererek kaldırınız

  • Ayakta uzun süre durmaktan kaçınınız

  • Çay ve kahve tüketimini azaltınız

  • Stresle başa çıkma yöntemleri geliştiriniz

  • İşiniz gereği oturuyorsanız, yarım saatte bir ayağa kalkıp vücudunuzu esnetiniz

  • Yürüyüş ve yüzme bel ağrısını önlemede uygun sporlardır. Farklı sporlarla uğraşanların spora başlamadan önce ısınma ve sonrasında da esneme egzersizlerini yapmaları sakatlıkların önlenmesinde önemlidir.

  • Kilo vermek bel ağrısı riskini azaltır.